Directie Logistiek is een gemengd team van burgers en brandweerlieden dat ervoor zorgt dat infrastructuur, voertuigen, brandweermaterieel, kledij en persoonlijke beschermingsmiddelen voldoende beschikbaar zijn én goed blijven werken.
Op die manier kunnen onze brandweermannen, ambulanciers en onze administratieve en technische medewerkers op een kwaliteitsvolle manier hun job uitoefenen.
Je behoort tot de staf van de directie. Jouw team bestaat uit een consulent en het team transport en distributie.
De dienst Planning en Coördinatie is een nieuwe dienst. Zij ontvangen alle opdrachten en vragen voor ondersteuning van de directie Logistiek. De dienst Planning en Coördinatie toetst de voorstellingen af en maakt een realistische planning op.
Beschrijving
- In samenspraak met de directeur Logistiek ontwikkel je een visie en concrete doelstellingen voor de dienst. Je werkt processen uit om de doelstellingen te bereiken.
- Je controleert of het financieel meerjarenplan en het meerjarenbeleidsplan door de diensten correct opgevolgd wordt.
- Je maakt het logistiek operationeel jaarplan en coördineert de aankopen op basis van het plan.
- Jij bewaakt de macroplanning van projecten en aankopen. Jaarlijks behandelt de directie logistiek een 100-tal projecten en aankopen. We kopen bijvoorbeeld brandweerwagens en brandweermateriaal, bouwen kazernes en voorzien het personeel van alle persoonlijke beschermingsmiddelen. Je zorgt via een dashboard voor een overzicht van de lopende projecten en aankopen.
- Je maakt afspraken met vakofficieren en diensthoofden over projecten en hun timing. Samen met de directeur Operaties bepaal je welke dossiers prioriteit krijgen en opgenomen worden in het aankoopplan.
- Je maakt procedures en processen in projectwerking, legt prioriteiten en neemt beslissingen op basis van noodzaak, budget en haalbaarheid. Je geeft advies over de werkwijze aan collega’s.
- Je zorgt voor kwaliteitscontroles en rapporteringsdocumenten.
- Je geeft leiding aan een consulent. Die consulent maakt de planning op voor het team transport en distributie. Dat zijn alle noodzakelijke transporten tussen de posten, de transporten in kader van wagenparkbeheer en alle occasionele/noodzakelijke transporten.
Profiel
- Je hebt een masterdiploma of een diploma dat daarmee gelijkgesteld is.
- Je hebt 2 jaar relevante beroepservaring in projectmanagement, planning, overheidsopdrachten of beleidsmatig werk.
- Je bent sterk in conceptualiseren en analyseren.
- Kennis van overheidsopdrachten, financiën of overheidsdiensten is een meerwaarde.
- Je staat stevig in je schoenen en hebt geen schrik van weerstand.
- Je bent een goede onderhandelaar.
Aanbod
- voltijds contract (contractueel) van onbepaalde duur op niveau A (masterniveau)
- kandidaten die deelnemen via interne personeelsmobiliteit of bevordering behouden hun statuut
- aanleg wervingsreserve voor een periode van 2 jaar
- bruto maandwedde van 3.788,61 euro per maand waarbij alle relevante anciënniteit kan worden meegenomen (knelpuntberoep)
- heel wat opleidingsmogelijkheden
- extralegale voordelen zoals maaltijdcheques (8 euro per gewerkte dag), ecocheques (200 euro per jaar) en een gratis hospitalisatieverzekering
- gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer of fietsvergoeding
- mogelijkheid tot fietsleasing (vanaf 1 jaar in dienst)
- vakantiegeld en een eindejaarspremie
- tweede pensioenpijler
- 35 vakantiedagen
- een goede werk-privébalans: flexibel uurrooster (38 uren week) en telewerk
- een unieke locatie: de brandweerkazerne van Gent (Roggestraat 70)
- een fitness- en sportzaal die je tijdens je pauze mag gebruiken
- twee maal per week vers fruit voor het personeel
- voordelen en kortingen bij verschillende handelaars